Nieuws/Verslagen 2012
2012

Einduitslag 2012

KLIK HIER
voor de eindstand in het FIA EK - Touring AX.

2012

Weer pech... Nu in Seelow

De derde EK van 2012; Wie gingen er mee? Rob, Lars, Bart, Carlo, John, Jeffrey, Bartje, Chantal en Femke.

We hadden toch aardig wat schade opgelopen in Letland, waardoor we de hele week flink hebben moeten schroeven om de Skoda uberhaupt klaar te krijgen voor Seelow.
Maar vrijdag aan het eind van de ochtend was het dan toch zo ver dat Rob, Bart en Carlo konden vertrekken naar Duitsland.
Later op de dag zijn ook John, Jeffrey, Bartje en Chantal naar Duitsland afgereisd.

Zaterdag de vrije training, Rob gaat de baan op en al na 1 ronde komt de Skoda tot stilstand.
Later bleek dat dit werd veroorzaakt door een lullig afgebroken massakabeltje.
1e kwalificatietijd Rob als negende, mede omdat hij voorheen de baan niet heeft kunnen verkennen.
2e kwalificatietijd rijdt hij anderhalve seconde van zijn tijd af en eindigt deze kwalificatie als zesde.

In de eerste manche moet Rob als achtste starten en weet als zevende te finishen.

's avonds bij het klaar maken van de Skoda geeft Rob aan dat hij wederom problemen heeft met de koppeling.
Problemen die in Letland ook al opspeelde.
Na grondige controle toch maar besloten om de versnellingsbak te demonteren en te controleren wat het probleem was.
Terwijl iedereen in een diepe slaap was waren Bart, Bartje en Jeffrey aan hun nachtavontuur begonnen.
Om half vijf in de ochtend was de Skoda weer klaar voor het gevecht.

De 2e manche ging ook beduidend beter want Rob had een superstart en vertrok van de derde rij en wist als 4e te finishen.
Ook de 3e manche ging uitstekend en wist hij de vierde plaats goed te verdedigen.

Met een goed gevoel begonnen we aan het klaar maken van de Skoda, want Rob zou als 4e mogen starten in de finale.
Maar bij het demonteren van het laatste wiel kwam de mokerslag en zagen we dat zowel de complete wielkast als de bodem vol zat met olie.
Na grondige controle waar dit vandaan zou komen zagen we dat het voordif volledig uit elkaar gescheurd was.
Hier ging onze finale en daarbij het vertrouwen in een goede afloop van het zware weekend in rook op.
Allen terneergeslagen hebben we nog wel de finales gekeken en zijn daarna weer vertrokken naar Brabant.

Met nog flink wat sleutelen voor de boeg gaan we ons weer klaar maken voor Matschenberg.

Tot Matschenberg!

m.v.g. AutoCrossTeam Van Kuringe

Diverse filmpjes zijn hier te vinden!

2012

Tussenstand

KLIK HIER
voor de actuele tussenstand in het FIA EK - Touring AX.

2012

Pech... in Bauska

De tweede EK van 2012 ging naar Letland. We gingen met een kleine groep. Rob, Bart, Carlo, John, Marnic en Maaike was het 6-tal wat afreisde naar het oosten.

De weken voor Bauska is er van alles onder handen genomen om de auto weer 'fit' te krijgen, maar ook van alles om de auto heen zoals de vrachtwagen en 'hulpstukken' moesten nagelopen worden.

Eenmaal aangekomen hebben we misschien wel de mooiste plek van het rennerskwartier want de staan pal bij de ingang de baan op. Dus 20 meter lopen en je staat bij de start.
Aangezien we er donderdag al waren na een zeer voorspoedige reis hadden we vrijdag heerlijk de tijd om van alles te doen. Marnic zetten de bumpers nog even opnieuw in de reclame stickers en bracht een nieuwe zonneband aan op de voorruit die gesneuveld waren in Frankrijk. Daarna naar de inschrijving wat verschrikkelijk traag ging. Rob en Marnic bleven bijna een uur weg voor wat lullig papierwerk wat door een man of 9 (in 1 hok) geregeld werd. Daarna keuren; Rob die Bart en Marnic de stuipen op het lijf jaagd door in z'n 3 even gas te geven en de A.L.S. laat piepen, en dan heb je echt wel gas gegeven Rob!!! Oja, we reden zo hard dat Bart gelijk zijn petje kwijt was, dit gebeurde overigens terwijl Bart en Marnic in de deuropening stonden, ze zaten dus niet in de auto. Keuring verloopt verder soepel, 99 decibel mag je hebben, wij hebben 103.8, geen probleem, u kunt door naar de volgende 'halte'. Wat keuren ze/we eigenlijk?

Vrije training gaat Rob gelijk lekker in, met de hoge wielen ging het niet slecht, maar de 2e keer met de lage wielen ging beter/sneller. In de tijdtraining proberen we het eerst weer met de grote wielen (11e) en daarna met de kleine wielen (7e) wat ons leert dat de kleine wielen echt sneller zijn.

In de eerste manche gaat de startprocedure zo snel dat Rob te laat was. Hierin eindigen we dan ook als 7e.

De tweede manche worden we 5e. Maar dan wat er allemaal gebeurde in die manche... Rob heeft een goed start en sluit goed aan door de eerste bocht buitenom te nemen... schouderduwtje aan de Focus (Fatkhutdinov) en op naar het "achterstuk" van de baan. Daar gaat de voor Rob rijdende Fiesta (Korshunov) TE dwars, Rob rijdt er tegen aan en de Polo (Ervandian) 'boort' zich in de Skoda... Zo kwam Rob dus met een pak schade terug. Neemt niet weg dat wij 'blij' waren dat Rob er vol in ging om naar voren te komen. Eerst werd er naar de deur gekeken die serieus naar binnen was gereden maar de deur sluit nog, dus op naar de voorkant van de auto. Gelukkig zijn de intercooler en achterliggende stukken nog intact dus kunnen we doorrijden. Wel met veel reparartiestukken zoals een bumper en veel tape!.

De derde manche moet dan ons 'geluk' gaan brengen om in het drukke deelnemersveld (voor deze klasse dan) een finaleplek te halen. Goede start, matige eerste bocht omdat er 2 binnendoor kruipen. En vooraan is er een Ford-Duel gaanden tussen de Focus en de Fiesta. Waarna er een crash komt waar ook de Polo zich in boort en als verliezer uit de bus komt. Wij zijn vierde maar dat is helaas niet genoeg om naar de A-finale te gaan.

Rustig gaan we dan maar eten voordat de finales beginnen want eten moeten we toch... Op eens word er de tent in geroepen: "Onze coreur werd net omgeroepen en Rob ook! Dit ging over de B-Finale". B-Finale??? Is die er dan? Rennen! Ja, B-Finale. Sorry voor het eten Maaike, maar de auto moet eerst af in een paar minuten tijd.... Banden, tanken, van de bokken... ramen schoon? Let's Go!!!

B-Finale; Startend vanaf P4, na de eerste doorkomst liggen we 3e en maakt Rob jacht op de nr.2. Die heeft te weinig snelheid waardoor de nr. 4 weer kan aansluiten en Rob een tik geeft. Dit mede ook omdat we linksachter een probleem met de remmen hebben. We liggen weer 4e helaas. Maar dan krijgen we een kans op P2, de nr. 2 (Bartos) en 3 (Ervandian) gaan dwars, links of rechts er om heen? Rob kiest links, helaas... er ontstaat geen ruimte om er voorbij te gaan en Rob komt vast te staan, daardoor eindigen we als 4e wat geen plaats opleverd voor de A-finale.

In de A-Finale kijken we hoe Karai (Skoda) de winst naar zich toe trekt voor Fejfar (Skoda) en Korshunov (Fiesta). Daarna is het opruimen geblazen, inladen en terug naar Esch waar we maandag rond een uur of 9 aankomen.

In de dagen er op is het tijd voor de grote reparatie van de Skoda. De kmplete zijnkant wordt gestript t.b.v. een nieuw dorpel en het uitdeuken van de deur is waar vakmanschap. Donderdags voor Seelow wordt er tot half 2 's nacht doorgewerkt om alles klaar te krijgen en op vrijdagachtend wordt er vertrokken richting Berlijn.

Conclusie na Frankrijk en Letland; We hebben afgelopen winter niet stil gezeten, maar de concurente al helemaal niet! Wat hebben we dit jaar een klein maar zeer sterk deelnemersveld.

m.v.g. AutoCrossTeam Van Kuringe

2012

Tussenstand

KLIK HIER
voor de actuele tussenstand in het FIA EK - Touring AX.

2012

Saint Martin de Valmeroux

Zo... de eerste EK van 2012 is een feit. Op donderdagavond verstrokken we met de vrachtwagen volgeladen met 10 (!) man 'personeel'. Rob, Chantal, Femke & Lars, Marc, Anouk & Imre, Bart, Jeffrey & Marnic... Volle bak dus.

Onderweg nog Parijs in gestuurt vanwege een opstopping: "Hier de snelweg af, en zoek het verder maar uit!" Dat is het motto van de Fransen, aardige jongens! ;-) Toen vlak voor de bestemming nog even een handvol haarspeldbochten waarbij we flink steil de berg afkeken en de deuken in de aanhanger hebben gereden omdat we zo erg moesten steken, maar dat kan gerepareerd worden.

's Morgen op de bestemming en een mooi plekje op het rennerskwarties, vlak bij de baan. Voor de eerste keer op de cross de nieuwe tent opgebouwd en die stond met ongeveer 20 min. Rob, Bart en Marnic moeten de tent in Letland opbouwen want de rest is er dan niet bij, dus goed opletten. Het hele weekend hebben we Zon, Bewolkt, Regen, Hagel en ook weer Droog als weer gehad, dus in de tent was het echt heerlijk vertoeven.

Bij de eerste keer rijden begonnen de problemen die we het hele weekend niet te boven zijn gekomen. De dynamo ging kapot en aangezien de reserve dynamo bij Bart B. lag was er een probleem geboren. Marnic en Anouk zijn het dorp nog ingeweest op zoek naar een garage en ook op het rennerskwartier zijn diverse menden aangesproken of ze een 'gelijke' dynamo hadden, nee dus. Met kunst en vliegwerk hebben we -wat betreft de dynamo- het weekend uit kunnen rijden. Maar door die problemen kregen we op de baan ook met mensen te maken die links en recht een 'tikje' uitdeelde. Door het uitvallen van Korshunov wisten we iig een finaleplaats te hebben. En vanaf de laatste startrij hadden we bij de herstart ook een voorstreffelijke start en ging Rob als 2e de bocht in, daar was de accu leeg, zat het raam vol, deden de ruitenwissers en sproeiinstallatie het niet meer en moest Rob hem met 2 enorme steekvlammen uit de uitlaat stilzetten. Maar toen reden er nog maar 3 auto's en waren we dus 4e. Niet dus! Het uitstappen van Rob bij de eerste start, omdat de auto uitviel, kost ons de vierde plek en worden we als 6e geklasseerd.

We hebben zeer veel geleerd dit weekend, zoals o.a.
- Neem de reserve dynamo mee
- Neem een PowerPack mee naar de voorstart
- Met 2 mensen naar de voorstart?
- Praat geen Engels tegen Nederlanders
- Sproei installatie aanpassen
- Snelheid van de ruitenwissers aanpassen
- En nog veel meer!

Tot Bauska!

m.v.g. AutoCrossTeam Van Kuringe

2012

Bijna klaar voor komend jaar!

Afgelopen week is Marnic langsgekomen. Die heeft de belettering van de sponsoren weer op 2012-niveau gebracht.
Ook zijn de jongens druk bezig geweest de afgelopen weken. Alles zit weer in de auto en de motor heeft ook al gelopen.
Zoals het er nu voorstaat gaan we komende week de testbank op om alles te fine-tunen.

Ook zal de achterkant van de aanhangwagen beplakt worden met een spectaculaire foto en de kalender van 2012.

We houden jullie op de hoogte!

2012
2012
2012
2012
2012
2012

Henri is verhuisd

Ondertussen is Henri weer in de buurt van Esch gekomen. Hij verblijft nu in een revalidatie kliniek in Den Bosch om te werken aan zijn 'rentree'.
Beetje bij beetje gaat het beter volgens Henri zelf, maar "we hebben nog even tijd nodig".

Sterkte Henri!


Bezoek tijden: Ma. t/m Vr. 14:00-16:45 uur, 18:30-19:45 uur
Bezoek tijden: Za. en Zo. 10:00-12:00 uur, 14:00-16:45 uur, 18:30-19:45 uur.

Post:
Tolburg
t.a.v. Henri v.d. Heijden
Postbus 90153
5200ME 's Hetogenbosch

2012

Henri van der Heijden in ziekenhuis

Al geruime tijd moeten we Henri missen in ons garagebedrijf en natuurlijk zodoende ook in de voorbereidingen op het komende autocross seizoen. Henri is inmiddels overgebracht naar het UMC in Utrecht met een onbekend probleem aan zijn zenuwstelsel. Hierdoor reageert het onderlichaam van Henril niet meer op de juiste manier op de aansturing vanuit zijn hersenen. Optimistisch als Henri is voelt hij gelukkig wel verbeteringen en komen er af en toen weer prikkels waardoor het gevoel in zijn onderlichaam weer terug lijkt te komen. Via deze weg willen we Henri een spoedig herstel toewensen en weten dat het net als bij Rob weer helemaal goed gaat komen.

Voor mensen die Henri een kaartje willen sturen:
UMC Utrecht
Heidelberglaan 100
3508 GA Utrecht
C3 OOST kamer 8

2012

AutoCrossTeam Van Kuringe in 2012

Komend jaar staat weer het volledige EK op het programma.
Rob zijn rug is hersteld en we gaan er dus weer vol tegenaan.

Verslagen 2011 :: Klik hier!